• ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۸ شهريور
  • اِلأَربِعا ٨ محرم ١٤٤۰
  • Wednesday, September 19, 2018
زمان انتشار: ۱۳۹۲ يکشنبه ۱ ارديبهشت ساعت 11:38 | تاریخ بروزرسانی : ۱۳۹۴/۲/۳۱ ساعت 13:09 | تعداد بازدید: 357 | کد مطلب: 15679
پشتیبانی و اداری

تغذیه

واحد تغذیه بیمارستان تقریباً همزمان با راه‌اندازی بیمارستان در تیرماه 1374 شروع به فعالیت نموده است. آشپزخانه بیمارستان از سال 1374 تا ابتدای اردیبهشت 1380 به صورت خودگردان و از آن زمان تاکنون به بخش خصوصی واگذار گردیده است. ساختمان آشپزخانه بیمارستان در سال 84 مورد بهسازی کامل قرار گرفت و عملاً فضای غیرضروری حذف و مطابق با آنچه که در نقشه ترسیم گردیده است، تغییر شکل و کاربری داده شد.
در روزهای غیر تعطیل حدود به 500 پرس صبحانه سرو و برای ناهار و شام 1200 پرس غذا پخت، در روزهای تعطیل حدود 400 پرس صبحانه سرو و برای ناهار و شام 75 پرس غذا پخت می‌شود.
در حال حاضر بیش از 30 نوع غذای معمولی و تقریباً به همین تعداد انواع غذاهای رژیمی و تغییرشکل یافته در آشپزخانه بیمارستان با آنالیز مشخص شده پخت و سرو می‌شود (با توجه به فصول سال)
گردش کار آشپزخانه: برنامه غذایی و موارد مربوط به غذاهای رژیمی توسط کارشناس تغذیه پیشنهاد ‌گردیده، سپس در جلسه کمیته مدیریت مطرح و با نظر اعضای این کمیته، پس از بررسی‌های لازم ، نهایی گردیده و جهت اجرا به آشپزخانه ارسال می‌گردد. پیمانکار نیز موظف است با توجه به قرارداد فی‌مابین، کلیه اقلام غذایی مورد نیاز با برنامه غذایی مصوب را تهیه و در انبار و سردخانه نگهداری نماید تا پس از تهیه حواله انبار، در پروسه طبخ و توزیع قرار دهد.
کلیه مواردی که باید توسط پیمانکار واحد تغذیه در طول زمان قرارداد رعایت شود به تفصیل در بندهای آن ذکر گردیده است و طرفین مکلف به اجرای کامل مفاد آن هستند. ضمن اینکه مسؤولیت حسن اجرای قرارداد به عهده نماینده مدیریت مستقر در آشپزخانه می‌باشد.
ساعت توزیع غذا در بخشهای بستری و سلف‌سرویس بیمارستان طبق جدول تنظیمی در مفاد قرارداد آمده است و سعی می‌شود با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده رأس ساعتهای مقرر انجام شود.
نحوه خدمات واحد تغذیه با نظر سنجی که از پرسنل هر شش ماه یکبار از بیماران هر 3 ماه یکبار و در خصوص بیماران بستری توسط واحد روابط‌عمومی انجام می‌شود ارزیابی می‌شود نتایج آن در کمیته تغذیه و بازنگری مدیریت به بحث گذاشته می‌شود.
در خصوص انتقادات، نظرات و پیشنهادات، همکاران و بیماران بستری علاوه بر صندوقهایی که به همین منظور طراحی و نصب گردیده است. فرمهایی نیز وجود دارد که با تکمیل آنها افراد می‌توانند نظر و یا پیشنهادی خود را ارائه نمایند. این نظرات و پیشنهادات در اسرع وقت توسط واحد رسیدگی به شکایات بررسی و در کمیته‌های مربوطه به بحث گذاشته می‌شود.
کارکنان آشپزخانه موظفند برای کنترل سلامت خود هر شش ماه یکبار با مراجعه به یکی از مراکز بهداشتی ـ درمانی و انجام تست‌های مربوطه نسبت به دریافت کارت تندرستی اقدام نمایند. همچنین گواهینامه آموزش سلامت نیز که هر سه سال یکبار توسط کارکنان اخذ می‌گردد، نشان‌دهنده شرکت آنان در کلاسهای آموزش بهداشت و کسب نمره قبولی در آزمون پایان دوره می‌باشد.

نسخه چاپی نسخه XML فایل خبر ارسال به دوستان
کلید واژه
 
سروش سراسری - سایت اصلی آپارات سراسری - سایت اصلی
زمان انتشار: ۱۳۹۲ يکشنبه ۱ ارديبهشت ساعت 11:38 | تعداد بازدید: 357 | کد مطلب: 15679
ارسال نظر
نام:
captcha
کد امنیتی:
پست الکترونیک:
نظر: 100

مشاهده دیدگاه بینندگان



چند رسانه ای
عکس
فیلم
طرح و پوستر
کاریکاتور
صوت
 
  • کارگران پایه های اصلی تولید و اقتصاد کشور هستند
  • بازدید اعضای شورای اسلامی شهر یزد از بیمارستان شهدای کارگر به مناسبت هفته تامین اجتماعی
  • از پرستاران مجموعه مدیریت درمان استان یزد تجلیل شد
  • کارگاه آموزش پدافند غیرعامل در ستاد مدیریت درمان برگزار شد
  • همایش گرامیداشت هفته بسیج در یزد برگزار شد
  • زوایای ایجاد نسخه الکترونیک تشریح شد

آرشیو

آرشیو

آرشیو

آرشیو

آرشیو

Page Generated in 5/0647 sec